Sweet Love
Fellow Locket/Best FF Ever!
Monday, September 17, 2012 | 3:25 PM | 0 comments
Assalamualaikum semua.Hye! Woah,it's been a long time,geutchie.So,hari nie setelah sekian lama saya 'tinggalkan' bloggie,saya akan start menaip panjang-panjang balik.Hehehe.Yeah! Yeah! Hari nie cuti.Happy Malaysia Day! Actually,semalam tapi tak terlambat untuk saya wish  kan.Hamboi-Hamboi,mcam Rayalah pulak.Okay,so hari nie saya akan buat entry pasal Fellow Locket and Best FF Ever! Lemme start with Fellow Locket dulu.Lalalalala~Bagi yg tak tau apa itu Locket,selain locket yg dekat rantai tue,Locket juga adalah nama fans kepada Key from SHINee.I'm a Locket! Woo Hoo! Okay,over sy suda start,so ignore.Heee~Apa yg sy nak cerita,sejak saya jadi Kpoppers atau lebih tepat Shawol,saya x pernah ada kawan Shawol yg boleh face to face.Maksud saya,kawan yg kita boleh jumpa bha.Kalo adapun,mmg melalui Laptop jelah sy n kawan Shawols sy berhubung.Nak dijadikan satu cerita,selepas hampir 2 bulan saya menjadi pelajar kolej KPM nie,tiba-tiba saya telah terjumpa dengan Locket.And of cuz she's a Shawol too! Dia yg jumpa sy dulu.Ah~ Rumit! Begini ceritanya.Peraturan kat Kolej saya tue,setiap hari Isnin-Jumaat pelajar asrama mesti turun surau untuk solat jemaah Maghrib and Isyak.Sy dgan roommate mmg selalulah turun surau.Mmg setiap hari I-J tue kami turun surau then lepas solat Maghrib tue kami tunggulah kat surau smpai masuk waktu Isyak,sbab kami malas nak masuk bilik.Sementara menunggu waktu Isyak tue mmg kami akan selalu berbual-bual and main gamelah.Hehehe.Handphone sy selalu dijadikan 'mangsa' oleh roommate sy sbab dalam phone sy ada bnyak game.Satu hari ketika saya n roommate sy berebut phone saya kat surau (wallpaper hp saya ialah gmbar Key.Hehehe) tiba-tiba ada satu suara drpd belakang yg mengatakan "Macamana awak boleh ada gambar suami saya?" Sy yg tgah 'main-main' dgan roommate sy tue pun terus terkejut then terus pndang belakang.Saya mcam speechless.Then saya tnya dia "Awak kenal tak sapa nie?" (Saya tunjukkan lah dgan lebih jelas gmbar wallpaper sy kepada milik empunya suara tue untuk confirmkan sebab sebelum nie ada student lain yg nmpak gmbar Key kat wallpaper hp sy tue ckap 'Eh,sape nie Dot Dot Dot ke?' Dorang fikir orang lain yg sy jadikan wallpaper saya.Hello~It's my Key okay!)

Then,girl tue ckaplah kat saya "Of cuzlah saya kenal.Itu suami saya.Key" Bila that girl ckap mcam tue saya terus excited n saya kalo excited pasal SHINee mmg gila.Hahahaha.Then,kitaorang terus bersalam.Apabila madu berjumpa madu secara bersemuka.Saya mmg sngat happy waktu tue.Smpai ada bnyak mata-mata memandang sy kat surau waktu tue.Sorry,saya tak dapat kawal diri saya waktu tue,tapi mmg sy ada cuba kawal.Nama fellow Locket tue adalah Nini.Actually,Nini tue kawan roommate sy sbab dorang main ping-pong sama-sama and  dulu Nini pernah jugak masuk bilik saya skjap tapi waktu tue kitaorang hnya senyum-senyum je sbab saya bukanlah jenis orang yg bnyak ckap dngan orang yg sy belum kenal betul-betul.Berbeza dengan diri sy kat bloggie nie.Siapa sngka kan,rupa-rupanya Nini tuelah adalah orang yg saya cari selama nie.Found her! Actually,dia pun excited bila terjumpa saya.Kami terus tukar-tukar nombor! And from that day,mmg kami terus rapatlah.Inilah kuasa connection of fangirl.SHINee,Shawol,Locket and Fangirl Power! Hanya fangirl yg memahami fangirl.So,sejak sy dgan Nini telah bertemu mmg Nini selalu pegi bilik saya.Lagipun 2 roommate sy adalah mmg kawan Nini jugak.Tapi dia ckap mmg 'madu' dia adalah sbab utama dia selalu lepak kat bilik saya skrg nie.Nak dijadikan cerita lagi,rupa-rupanya Nini tue jiran saya.Bilik dia kat sebelah ja.Hahaha.Mmg senanglah dia pegi bilik saya kan.Nini.How can I describe her.Nini,she's beautiful and brilliant and she's a really nice person.Dia nie boleh dikatakan popular lah jugak dekat kolej bcuz bnyak Guys suka dia.Senior and same semester students.Tapi dia low-profile jer.Pasal Nini nie pandai orangnya,so sy n roommate mmg selalu minta ajar di Business Maths.Lemme tell,sy start kenal Nini sebagai Shawol/Locket nie 28 August 2012.So,bila Sabtu menjelma tiba,mmg kami nonstop talk about SHINee and SHINee.Btw,she will attend SHINee World Concert @ Singapore this 8th December.And dia booking ticket online for that concert depan mata saya sbab dia bawa laptop dia pegi bilik saya.Perasaan saya waktu tengok dia booking ticket for SWC tue hnya Tuhan ja yg tahu.Ahhhhh~Mcam-macam perasaan ada.Sebak.Lain betul perasaan saya.Argh.But,I'm happy for her.On One Fine Day,saya pun akan jumpa SHINee and pegi Concert dorang jugak nanti.Insyaallah.Nini orang JB so mmg senanglah dia pegi Singapore kan.Dia mmg ada ajak saya tapi bila fikir pasal 'money-money' mmg sy terpaksa tolak.Sobs.

Ohaaayyy~Next story,best FF ever! Actually cerita nie ada kaitan dengan Nini jugak.Nini tnya saya,samada saya baca fanfiction  atau tak.Then saya ckaplah,sy mmg baca tapi dah hmpir setahun saya tak baca ff sbab tiada masa,tiada mood and malas.Hahahaha.Then,Nini cadangkanlah sy baca oneshot.Oneshot of Key.Hehehe.Dia mmg cadangkan bnyak oneshot and lepas sy baca oneshot tue,mmg semua best.Bayangkan saya yg lebih setahun tak baca mana-mana ff/oneshot tiba-tiba baca balik.Perasaan tue ah~Especially it's Key's.Lepas baca beberapa oneshot,saya tiba-tiba teringin nak baca balik ff.Nini cadangkanlah saya baca satu ff nie.JongKey's ff.Woo Hoo! Nini ckap once awak dah baca ff JongKey nie,awak akan rasa yg ff yg awak dah baca tak setanding dengan kehebatan ff nie.Saya terkejut jugak Nini ckap gitue.And saya terus baca Chapter 1.Bila saya start baca ff tue,mmg mata saya terus terlekat dengan ff tue.Rasa mcam tak boleh berhenti.Habis ja baca Chapter 1,saya terus tekan Next,next and next.Mmg betul ckap Nini.FF tue mmg sngat best.Actually,saya hnya ada kesempatan baca ff tue Jumaat malam,Sabtu and Ahad ja.Sebab saya sudah disiplinkan/tekankan diri saya untuk,saya hanya boleh on Laptop hari Jumaat (lepas habis kelas),Sabtu and Ahad ja.Alhamdulillah,mmg saya suda biasakan diri saya dengan keadaan nie skrg.Hari-hari yg ada kuliah mmg sy x boleh on Laptop langsung sbab sy tau sy xkan dapat kwal diri saya.Sambung balik,keseluruhannya,saya baca FF tue 6 hari ja.Tapi bukan 6 hari berturut-turutlah.Saya baru ja habis baca ff tue semalam.Aaaaaahhhhhhhhhhhhhhh~Perasaan saya lepas habis baca last chapter tue mmg betul-betul gila.Badan sy rasa mcam bergegar n saya tak dpat elakkan diri saya daripada menjerit.I feel like crying.Mmg gila kesan ff tue keatas saya.Okay,inilah ff yg mmg telah membuat saya sngat-sangat gila.Click JongKey.Yayayaya.It's JonghyunxKey ff.Hahahaha.Honestly,walaupun saya ship all SHINee Coupure especially JongKey,Onkey and 2min tapi kalo ff mmg saya lebih prefer SHINee members with girl.Sebelum nie mmg saya pernah cari jugak JongKey ff kat AFF tapi bila saya start baca rasa mcam terlalu mengarut that's why lah sy x cari lagi~And ff yg betul-betul sy rasa best sebelum saya baca that epic sweet precious JongKey ff, ada 3 ja.And of cuz mmg semua Key punya ff.

Tapi macam yg Nini ckap,bila sy habis ja baca MAE semalam,mmg 3 ff and other ff lain yg saya suda baca sangat tidak setanding dengan MAE.Bukan saya nak ckap tinggi atau sombong,but it's the truth.Kalo ada yg sanggup nak baca ff MAE tue silakan.Hehehehe.Kalo Shawol especially JongKey shippers yg baca ff tue,mmg ff tue akan beri kesan yg sngat mendalam kat hati kita nie.Imma Hard JongKey Shipper! 1 reason yg membuatkan saya betul-betul fall in love dengan MAE adalah sebab saya rasa character Jonghyun dengan Key sangat real dengan Kim Jonghyun and Kim Kibum of SHINee yg saya kenal.Hnya True Shawol yg tau pasal nie.Satu lagi,ff nie sngat-sngat sweet.Senyuman saya melebar memanjang setiap kali saya baca MAE nie.1 more thing jalan cerita dia mmg amat menarik and the best kalo nak dibandingkan dengan other JongKey ff.Mmg sngat lain.Saya rasa mcm real sngat bila baca ff nie.JongKey! JongKey! Btw,On2min pun ada jugak dalam cerita nie.Kalo nak tau lebih lanjut,baca sendirilah.Baru feeling tue lebih best! All I have to say is Making An Exception is the best fan finction that I've read.Really.This ff makes me want to read only JongKey ff after this.Hee~Herm~Mesti ada orang yg bersangka pelik dengan saya kan sebab saya terlalu gilakan GuyxGuy ff.Ah,don't mind about it.Hnya fangirl yg memahami fangirl.Hanya True Shawol yg memahami True Shawol.Hnya Locket yg memahami Locket :) That's it.MAE is the only ff that makes me crazy after finish reading it.I'm shaking like crazy.Then,I Tweet too much in Twitter about MAE last night.I can't help my JongKey feelings.Roommate sy pun hairan tengok saya semalam.Hnya Nini yg senyum-senyum tengok saya.Dia lama suda alami apa yg saya alami semalam.Dia ckap MAE tue adalah Top 3 JongKey ff bagi dia.Saya pulak ckap yg MAE tue adalah No.1 ff of all SHINee ff for me.Hahaha.Mmg MAE is my No.1 ff now.JongKey! Wae? Wae? Watak Jonghyun dengan Key mmg seems so real that makes me so crazy.They are so sweet! Ahhhhhhhh~Ahhhhhhh~I can't! JongKey ah~Bcuz of this MAE ff,I named my Lovely laptop 'JongKey'.Hahaha.Sy recommend kalo ada orang nak baca MAE nie,don't ever skip other chapter.Baca satu-satu perkataan dia and read slowly.Pastikan mood baik.And jngan lupa baca +chapter jugak.Omomomo~Saya mmg suda terlebih over kan.Here I am,mengarut and mengarut lagi.Btw,since I know Nini Locket,dia selalu tidur dengan saya.Satu katil.So sweet~Hehehe.Walaupun sempit tapi bahagia tue tidur dengan 'madu'.Semalam pun saya tidur dengan dia lagi.Sebelum tidur,we talk about SHINee and MAE until 3 am.Thanx to Nini for introducing me to such a wonderful,beautiful,sweet,epic,precious,amazing Fanfiction of JongKey! Nini ah~Let's love our SHINee until forever okay :)

Btw,tak lama lagi B'day Kibummie kesayangan saya.Yah! Yah! Yah! Nini and me already plan to do something on the day of our Husband Key B'day :) Thinking about Kibum's B'day,I feel like crying.Really~Btw,this Gif is too cute! Puppy Loves Kitty shoo much.Kitty Loves Puppy too.And I love my both Kitty and Puppy!

Older Post | Newer Post