Sweet Love
It's A Shawols And SHINee's Things
Friday, June 29, 2012 | 11:14 PM | 0 comments
Assalamualaikum.Lalalalala~This is it.Satu lagi entry yg telah lama saya pendam.Herm,taklah lama sangat.Dalam 2 bulan mcam tue jer.Hehehehe.Actually,saya 'takut' nak buat entry pasal SHINee's and Shawols nie sebab saya khuatir mgkin sesetengah fangirl akan terasa dengan entry sy kali nie.Tapi harus saya akui yg entry sy kali nie mgkin mmg akan membuat sesetengah fangirl terasa.And mgkin ada juga orang start anti saya and benci saya.Saya cuma berharap yg fangirl lain takkan terasa.Kalo terasa sorry sesangat.But,here's the thing.I've been keeping about this things for a long time.And saya tak mau lagi simpan-simpan.Selagi saya tak buat,selagi itulah nanti saya asyik fikir pasal hal nie ja.Okay.What's the thing actually? It's A Shawols And SHINee's Things.Lalalalala~Untuk entry kali nie,saya akan pecahkan kepada 3+1 tajuk kecik.Amboi-Amboi.So,let's get started.Chulbal~

Sherlock MV Views/SHINee Losing Their Popularity?
Aww~Look at my Precious Babies.Aren't they cute? Ngaww~Ngaww~Such a Cutie.Agak-agaknya,berapalah view MV Sherlock skrg nie ah? Watch here. Weheyhey.Banyak ka sikit tue? Story Morynya,bila MV Twinkle by TaeTiSeo dah meningkat 10 Juta lepas beberapa hari saya tak kisah sangat.Well,dorang kan SNSD.Kalo tak silap saya waktu tue view MV Sherlock dalam 7 Juta lebih mcam tuelah.Saya tak hairan sngat bila view Twinkle beat  view Sherlock.Tapi bila MV Electric Shock by f(x) beat Sherlock,mmg saya terkejut.Saya bukan bermaksud nak rendah-rendahkan f(x) tapi antara SHINee dgan f(x) of cuzlah mmg SHINee lebih 'strong' kan.Bila saya tau pasal view Sherlock tue mmg saya kecewa.Imma Hard True Loyal Shawol.Know my feelings? No.You not.Tapi fikir punya fikir mmg pelik bin ajaib.Apasal MV Sherlock sangat sikit jika nak dibandingkan dengan view Electric Shock skrg nie? Hmpir dua kali ganda dah skrg nie. Mana Shawols? Mana Shawols? Where's Shawols? Where's Shawols? Ada jugak orang ckap yg mungkin Cruel SMent tue block MV SHINee di beberapa country.But,not Malaysia.Setiap hari saya tengok MV Sherlock tue.Tapi saya tengok view dia tak berubah pun.Sangat menyedihkan.Saya nie mmg kuat  'menyiasat'.Imma Good Investigator. Then,berdasarkan penyiasatan saya,ada sumber yg mengatakan pilihan lagu Sherlock untuk SHINee's Comeback kali nie bukanlah pilihan yg tepat.Kononnya lagu Sherlock nie tidak 'sekuat' Ring Ding Dong,Lucifer and Hello.And dorang ckap kalo lagu Stranger yg dijadikan lagu utama SHINee mgkin view dia tidak akan sekurang view MV Sherlock sekarang nie.Dafuq.What the? Bagi saya lagu Sherlock mmg hebat and setanding dengan 3 lagu Comeback SHINee yg sebelum nie.For me,all good in Sherlock.Tapi,biasalah kan.Lain orang lain pendapat.Ada jugak orang ckap yg skrg nie SHINee dah tak Fofular.Owh Ya? Hahahahahaha. Btw, sebelum nie SHINee Fofular ke? Le You Fikirlah Sendiri~

Shawols Nowadays
Ha! This one.Inilah point untuk entry hari nie.Inilah yg telah lama saya simpan.Shawols Nowadays.And mgkin kat point nie jugaklah orang akan start menyampah dengan Le Me.What's wrong with Shawols?Nada~Wala'.Nothing's wrong. Ada tak fangirl yg pernah marah Fandom sendiri? Ada kan. Le Me! Yup.Shawols.*cough*cough*  Not all Shawols okay.But some of them.Shawols yg setia,tolong jangan terasa.Here's the things. Saya nak 'marah' Shawols nie.Kalo korang dah start menyampah skrg nie,baik jgan teruskan baca entry saya nie.Saya takut nanti ada orang yg akan berapi *fire*fire.Lalalalala~Shawol,Shawols.Le Me miwo some Shawols.Wae? Dulu waktu SHINee Hiatus almost 2 years,dorang selalu ckap itulah,inilah,about when will SHINee's make a Comeback.Sedih-sedih.Nangis-nangis.Tired of waitinglah.Inilah.Itulah.BlaBlaBla.Saya pun mcam tue jugak.Tapi saya lain.Apa yg lain? Kesetiaan.Loyalty.Bila SHINee dah buat Comeback nie sesetengah Shawol mcam 'puas' dengan SHINee hnya untuk sementara waktu jer.Then,dorang 'tinggalkan' SHINee.And pindah dekat fandom lain.Okay.Saya mmg tiada hak nak suruh Shawols 'stay' dengan SHINee tapi bila all this things dah jadi makin berleluasa,saya pun kdg-kdg naik menyampah jugak.Sorry.Well,siapalah saya kan? Saya hnya True Loyal Shawols yg tidak suka dengan Fangirl yg tidak setia.*cough*cough* Mesti tahap menyampah kat saya skrg nie  dah makin tinggi kan.Gibeom ah~Eotokajji? I'm such a really an annoying girl rite. Satu lagi,berdasarkan penyiasatan saya,mgkin mmg bnyak orang dah tau kan kebanyakan Shawols skrg juga adalah Exotics.Sangat bnyak.Sorry,kalo Exotics terasa but this is the truth okay.Mula-mula saya fikir sy sorang ja yg sedar pasal hal nie tapi rupa-rupanya,I'm not alone.Actually,lot of Shawols realize about that.Dorang sendiri mengaku.Okay.Ada good point and bad point tentang hal nie.Herm.

Saya akan ckap pasal Bad Point dululah okay.Bad Pointnya,ada Shawols yg terus tinggalkan SHINee dan terus tukar Fandom dorang.Got what I mean? Mksud saya,dorang langsung tidak pedulikan SHINee lah lepas tue.They leave SHINee forever.Le Me sangat sakit hati dengan ex-Shawols yg mcam tue.Sangat sakit hati.How could them? Argh. But,what to do? Just ignorelah kan.Lagipun,SHINee tak layak ada fans yg tak setia mcam dorang.Okay,Good Point.The Good Point is,walaupun some Shawols tue minat kat Exo and they're officially Exotics,tapi dorang tak tinggalkan SHINee.Vice versalah.Dorang masih layan SHINee and they talk about SHINee.Actually,daripada dulu lagi,saya mmg anti dengan orang yg tak setia nie.Tak kiralah setia dari segi itu ke,ini ke,asal dah nama tak setia tue mmg Le Me benci.Sorry Sorry Sorry Sorry.Le Me sedar yg Le Me tak berhak nak tahan hati fans untuk kekal dengan SHINee kan.Sobs.Sobs.I just want some True Loyal Shawols.Omomomo~Crazyness saya mmg datang suda nie.I shudda stop now but this is not the time for me to stop.Not this part.Heee~Mehee.Tehee.Kadang-kadang saya terfikir jugak,ada tak fangirls kat luar sana yg mcama saya nie? Bukan sama gila mcam saya tapi tentang kesetiaan hanya pada 1 group.Actually,mmg bnyak group K-Pop yg saya minat.Boys and Girls group.Also solos'.Tapi saya berikan masa saya sepenuhnya kepada SHINee.No other groups.I spent most of my time spazzing about SHINee,SHINee and SHINee.Only SHINee.1D kes lain okay.They're not K-Pop groups,so it's different.Am I the only one like that? Stick to only one Precious Group?

Onew Petition
Aha! DaDaDa! Ini lagi satu kes Shawols.Hahahaha.Actually,saya tak nak orang tau masalah fandom saya tapi bila saya nmpak masalah nie semakin rumit antara sesetengah Shawols,I don't have a choice.It's about Onew Petition.Apa itu Onew Petition? Kalo nak tau dengan lebih lanjut  click  One Two Three.Kalo tak faham and tak berapa jelas,saya jelaskan sini yer.Tapi sikit jer.Actually Onew Petition nie dibuat oleh MVPs(nama fans Onew)  yang tak puas hati dengan layanan SMent terhadap Onew.So,petition nie akan dibuat dan dihantar untuk SMent.Lagipun,MVPs nak SMent buat aktiviti solo untuk Onew.Yelah,sebelum SHINee comeback dengan Sherlock,Onew 'hilang' daripada SHINee dalam 2 bulan macam tue.Then,member SHINee yg lain ada aktiviti solo sendiri tapi Onew tiada.Actually Jonghyun pun tiada.Tapi mungkin MVPs lagi terasa sebab Onew dah 'hilang' 2 bulan tapi lepas SHINee dah Comeback,dia takder apa-apa aktiviti solo. Walaupun saya bukan MVPs but I'm a Shawol.Bila MVPs menghadapi sebarang masalah yg mcam nie,saya turut terasa kesannya.Yang palik teruk,sorry to MVPs kalo korang terasa dengan apa yg sy nak tulis lepas nie.Some MVPs not all MVPs are too emotional.Emotional macamana? That MVPs leave SHINee.Kali nie,dorang bukan tinggalkan SHINee untuk group lain,tapi dorang tinggalkan SHINee sebab dorang dah tak tahan dengan SHINee.Dorang tak tahan tengok Onew kat SHINee sebab dorang rasa Onew mcam tidak dipedulikan lagi di SHINee.Saya sedih bila ada Shawols yg bergaduh sesama sendiri.I don't want my Fandom be like that.Sobs.Sobs.Btw,I told you,Imma Good Stalker and a Good Investigator.Kononlah.Hee~So,saya ada stalk lah satu Twitter Hard MVPs nie.Saya baca Tweet dia.Baca and baca.Bila saya baca tue,mmg sakit hatilah.Boleh-boleh dia tulis mcam tue? Apa yg dia tulis? Chagamman.So,lepas 2 hari saya baca Tweet-Tweet dia and dia asyik ckap benda yg sama jer,saya tak boleh terima lagi apa yg dia tulis and then sy startlah Tweet dengan dia.Saya yg 1st tegur dia.Then saya tnya dia dengan sopan.Are you a Shawol? Then,dia balas 'A shawol who recently turned into a just mvp'.See? This kind of ex-Shawols.

Actually lemme just call her 'fans'.I don't wanna call her MVPs,although she is.This fans,dia bnyak Tweet yg dia tak puas hati dengan member SHINee yg lain.Dia kutuk this member and that member of SHINee.Macam-mcam yg dia Tweet yg membuat saya sngat sakit hati.Pndai-pandai ja dia kan.So,pasal tuelah sy start Tweet dengan dia.Tapi waktu sy Tweet dia mmg saya sngat sopan.Hehehhe.Actually,she's a nice person.She's not that bad bila saya dah start Tweet dengan dia.Then,kami Tweet-Tweet.Sy yg bnyak tnya dia soalan n dia jawablah.Then,lepas tnya itu,ini,saya mau akhirilah Tweet-Tweet kami.And sebelum sy akhiri Tweet-Tweet kami tue,saya sempat lagi kasi nasihat dia.I ask her to not hating on other SHINee members bcuz we fans didn't know anything about what happen between them.And dia terima lah apa yg sy ckap kat dia tue .Lepas saya dah luahkan kat that fans apa yg sy rasa,saya puas.Then,keesokan harinya,saya stalk lagi dia punya Twitter.Saya baca Tweet dia.Baca and baca.Rupa-rupanya,this fans masih lagi kutuk other SHINee members.Punya panas hati saya.Sabo jerlah~Saya tak percaya yg seorang Shawol boleh-boleh ckap macam tue kat SHINee members.I mean ex-Shawols.So,bagi saya tiada gunanyalah saya nak nasihatkan lagi fans yg mcam tue sbab saya tau dia takkan berhenti.Actually,dalam 4 member SHINee yg lain iaitu Jonghyun,Key,Minho and Taemin ada satu member yg dia sngat benci.Based on what she Tweets until now.Sangat menyedihkan.Smpai skrg bila saya baca Tweet dia,ada ja Tweet yg bukan-bukan dia cakap about that 1 member.Sobs.Sobs.Sampai hati dia.Actually,dia menyampah dengan SHINee members yg lain sebab dia fikir yg member lain tak layan Onew.And dia selalu ckap yg hubungan antara Onew and JongKey2min bukan mcam hubungan dorang yg dulu lagi.About this things,I don't want to give any comment.Imma Shawol and saya selalu mengikuti perkembangan SHINee yg terbaru.Through pic and videos.And I'm not blind.For me that fans think negatively.Cubalah dia think positive kan.Yg sy menyampah,that fans ckap mcam tue kat member SHINee yg lain mcamlah dia betul-betul kenal dengan SHINee tue.Macamlah dia pernah jumpa dorang.Aish.Apa teruk sngat ke 4 member yg lain tue lebih-lebih lagi 1 drpd 4 member tue di mata dia? For me it's easy.Just don't make any conclusion if you don't know anything.Satu lagi SMent.As a Shawol,mmg saya rasa SMent tidak berikan layanan yg adil terhadap Onew.Especially SHINee's Member B'day Party last year.Last year,SMent buat B'day Party untuk semua SHINee members kecuali Onew.Ha~I smell something fishy SMent.Wae you make my Onew like that? Wae? Wae? And pasal kes Onew 'hilang' tue pun mmg menjadi tnda tnya jugak.SMent didn't give any comment about that.Bila saya baca Onew Petition 1 2 3 tue, mmg buat sy terfikir pnjng juga mcamana SMent layan Onew sebelum nie.Saya cuma berharap yg lepas nie SMent tidak akan buat apa-apa perkara buruk yg boleh menjejaskan  SHINee saya and Shawols.

I live in a SHINee World
Kalo SHINee cakap "We're living in the SM Town" saya pula cakap " I live in a SHINee World".Yeah! Forever living in a SHINee World.It's really hard for me to stay away from this Fandom you know.Hahahaha.I told you,Imma such a crazy,annoying,and over Shawol.But,inside,I'm just a Loyal True Shawol that will always be by SHINee side forever.No matter what happen,I won't leave them.I will always support them.You have to accept that.Mian.That's me.Fangirls,just cherish your moment as a Fangirl.Okay,so I guess this is the end of my entry today.Maybe entry yg buat orang panas sangat dengan saya kan.Again,kalo ada sesiapa terasa dengan entry saya kali nie,I'm Sorry *bow*bow*bow*bow* Wait.You still mad? Then,just keep mad.Hahahaha.Joking! Okay,saya dedicated lagu Nie untuk Shawols,ex-Shawols and everyone lah.Hehehehe.Annyeong.Good Bye.Adios!

I want to become the SHINee that will exist in you hearts and be remembered forever-Old Man Jinki

Older Post | Newer Post