Sweet Love
Fly High To Perak
Thursday, June 28, 2012 | 10:51 PM | 2 comments
Assalamualaikum semua.Hye everyone! Yeorobun,Annyeong Haseyo! Minasan,Konnichiwa! Hello~Hello~How's your all day today? Bad day or Good day? Lalalala~Okay.Finally,today is the day.The day for me to wrote this entry.Yeah.Actually,lama suda saya pendamkan perasaan and hati saya untuk buat entry nie tapi saya tahan.Tahan~Tahan~Tahan~Saya berjanji dengan diri saya selagi Medical Check Up saya belum siap,saya takkan buat entry pasal entry nie.Alhamdulillah,hari nie mmg MCU suda habis.Everything is fine.Okay.Apa sebenarnya entry yg sy dah lama simpan nie? Lemme tell.Sebelum nie saya ada tulis kat entry sy yg lepas 11 Jun saya akan berhenti berblogging untuk sementara waktu sebab saya nak focus untuk Form 6.Tapi,Tup Tap Tup Tap,12 June muncul pulak entry saya kan.Ada sebab di sebalik janji yg saya tidak dapat tepati tue.Straight to the point.Le Me actually dapat tawaran untuk course Diploma In International Business kat KPM Seri Iskandar,Perak.Yep.Syukur Alhamdullilah.Mari saya kasi cerita dengan lebih lanjut lagi tentang cerita yg sebenarnya.Hehehe.Honestly,saya tidak pernah menyangka,mengimpikan,mendambakan yg sy akan diterima kat mana-mana Kolej MARA.Walaupun sy mmg suda apply tapi dengan result Maths sy yg sebegitu rupa,saya tidak mengharapkan apa-apa.

Then,bila dah start masuk Form 6 tue,waktu 1st week orientasi,cikgu ada tnya lah kat students F6,'Siapa yg jadikan F6 nie tempat persinggahan dia untuk sementara jer?'.Cikgu suruh angkat tangan.And saya dengan bangganya langsung tidak angkat tangan.Saya cuma kira students yg angkat tangan ja.Hehehe.Waktu tue dalam fikiran saya,saya mmg akan stay di Form 6 ambil STPM.Lagipun,sy mmg suda sngat selesa dengan F6 and boleh dikatakan in lovelah dengan F6 walaupun sy tau yg sebenarnya dunia F6 hnya indah waktu orientasi ja.Saya tak kisah.Saya berjanji dengan diri saya jugak yg sy akan study smart and hard for F6.Sehinggalah~Sehinggalah~detik 30 May 2012 muncul.Dan! Dan! Dan! That day,eomma saya tiba-tiba ja suruh saya check web MARA.Dia cakap 'Bagus kau check MARA.Lama suda kau ndak check kan.Mana tau kau dapat'.Then saya pun 'Bha.Yalah bu.Cuba ja'.Waktu tue,saya lgsung tidak harapkan apa-apa.Actually,that time sy mmg suda boring and muak dengan semua yg ada kaitan dengan check-check nie.Cuz asal saya check,itu tak dapat.Check ini tak dapat.Betapa kecewanya saya~Kiranya mcam putus asalah.Herm!*flashback* Sebelum F6 start,sy mmg selalu check web MARA jugak.Manalah tau result dia suda keluar kan.Tapi saya bingung.Sy checklah dekat internet bila result MARA keluar.
*Ignore Pic* Ada yg  ckap result MARA keluar BlaBlaBla and then ada lg yg ckap result MARA keluar BluBluBlu.Bila saya check,langsung tiada apa-apa.So,bila dah start masuk F6,mmg sy terus lupa pasal MARA.Sibuklah katakan~Okay,smbung balik detik 30 May 2012.Sambil saya buka web MARA sambil sy online Twitter.Buka bloggie SHINee lagi.Hahahaha.Then,bila dah buka web MARA tue sy checklah untuk result yg sy apply tue.Then,Chajan! Saya ada nmpak ruang untuk kita masukkan No IC.Saya masukkan lah No IC saya.Relax ja saya.Again,saya langsung tidak mengharap apa-apa waktu tue.Lepas ja tekan 'Enter',saya tukar tab.Manalah tau lmbat loading kan.Lepas beberapa minit,sy pegi tab web MARA balik.Mula-mula saya blur.Then,bila saya baca kali kedua apa yg tertulis kat sana,terus saya FREEZE! Biar Betul! Saya macam tidak percaya ja.Terus saya teriak and panggil family sy.Family sy sngat happy especially my eomma.Sy ckap dengan family sy yg sy tak mau terima tawaran tue sebab saya mau stay kat F6.Lagipun suda bayar yuran mahal-mahal,sayang tue~Tapi family saya cadangkan saya pergi.Dorang semua kasi nasihat saya.Terharu jugak waktu tue.Saya start suda 2 hati.Rasa serba salah pun ada jugak.Lepas beberapa hari,fikir punya fikir akhirnya saya buat keputusan saya.Dengan bantuan family saya and kawan kat Semenanjung,saya buat keputusan untuk terima tawaran MARA and tinggalkan F6.

Bila saya tau yg sy akan tinggalkan F6,mmg saya sngat sedih.Rasa sebak di dada.I'm thinking,what about my friends at La Salle? I'm gonna miss them.Old friends,New Friends and JR.Sobs.Tapi bila saya ingat muka eomma sy yg sngat gembira bila dia tau yg sy dapat MARA,saya fikir positif.Think positive.For my family and myself,I'm gonna do it.I promise.So,that's the story.Fly High yg sy maksudkan kat entry-entry sebelum nie adalah bermakna saya akan terbang tinggi.Hehehehe.Macamana nak terbang tinggi? Naik kapal terbang lah.Hahahaha.Ya.Saya akan Fly High pegi Perak.This 2nd July.Wah~Tak lama lagi kan.Saya belum packing lagi nie eh.Imma Lazy Girl.Kadang-kadang dalam hidup nie,untuk kita nak dpatkan mana-mana tawaran Universti,Kolej and sewaktu dengannya,tidak semuanya bergantung kepada result SPM kita.Tidak semestinya hnya orang yg pandai ja dapat tempat and orang yg kurang pandai pulak tidak dapat tempat.Kdg-kdg,ianya bergantung kepada rezeki kita.Di mana kita dapat,di situlah tempat kita.Rezeki saya dapat kat KPMSI Perak.Amin.Saya sngat bersyukur.
*Ignore Gif* Walaupun lepas nie saya akan tinggalkan keluarga saya yg tersayang dan negeri sy yg tercinta,saya terima semua tue dengan hati terbuka.Lagipun appa sy nak saya belajar hidup berdikari.Bila lagi kan? Sebelum nie saya tak pernah berpisah dengan parents saya.And yes.Pemergian saya ke Perak nie nanti akan jadi perpisahan pertama saya antara saya dengan Parents saya.Sobs.Sobs.Nonoi ah~Hwaiting! Siapa yg tak sedih kan bila nak berpisah dengan keluarga dia? Herm~Sabah---->Perak----->Sabah----->Perak------> Tapi walau bagaimanapun,saya happy sebab nanti Parents sy akan hantar saya pegi Perak.Dorang akan stay 2 malam kat Perak.Komawo appa,eomma.Nomu-nomu Saranghae.Btw,pegi Perak maknanya mmg saya betul-betul akan tinggalkan Internet World.Yeah.Appa didn't buy me a Laptop for now.Lapitopi.It's okay.And,sy kena siapkan diri saya untuk tinggalkan SHINee saya buat sementara waktu.Sobs.Sobs.Mgkin bukan sekejap.Tapi ketahuilah,saya tidak akan singkirkan SHINee daripada hati saya walaupun saya tidak tau apa-apa perkembangan dorang untuk beberapa bulan.Kalo ada Wi-Fi kat sana,Amin.CC? Le Me don't want to go there unless Le Me really have to go.Btw,ckap pasal SHINee nie,ada satu lagi entry yg saya suda lama simpan and pendam dalam hati.Wah.Bahaya saya nie.Asyik memendam jer.Okay,saya tak mau pendam-pendam lagi.Saya akan buat entry pasal SHINee/Shawol later.Yg telah lama tersimpan dalam lubuk hati ini.Alamak,saya suda makin over.So,I better stop now.Eh~Hey.Lalalalalala~So,Goodbye! Don't cry and smile :)

Opportunity does not knock,it presents itself when you beat down the door

Older Post | Newer Post