Sweet Love
My Stoory Moory
Tuesday, May 29, 2012 | 10:52 PM | 0 comments
Assalamualaikum.Hello~Hello~Wah! Suda lama saya tidak berblogging kan.Minus SHINee and IU's entry baru-baru nie okay.So,today is the day untuk saya menceritakan sedikit perkembangan tentang diri saya.Eceh~Hehehe.Umumumu~Rindunya saya nak menaip kat blog nie.Okay.Sebenarnya saya sekarang nie dengan rasminya adalah seorang pelajar Tingkatan 6.Yep! Sekolah saya sekarang nie adalah sekolah jiran waktu sy Form 2-5 dulu.Hehehe.It's an all Boys Schools.SM La Salle.Tapi just for Form 6,ada pelajar perempuan.Hehe.Tua rasanya diri ini dengan adik-adik lelaki kat sana.It's okaylah.Honestly,waktu saya kat Form 5 last year,saya sebenarnya tak nak masuk F6 kat sekolah tue.Kalo boleh saya nak masuk F6 kat sekolah lain.Adalah sebabnya kenapa saya tak nak masuk F6 kat sana.Mehee.Smpailah satu hari nie,saya dengan kawan buat satu perjanjian waktu sedang buat study group.

Syera.Dia bawa saya masuk F6 kat sana for the next year.So,sy pun waktu tue rasa mcam~Herm.Okay.Terima jalah.We promise with each otherlah.From that moment,saya buka lah hati saya untuk that school.Hahaha.Padahal waktu tue SPM baru nak menjelma.Result kemasukan Ting 6 pun belum tau.Deng! Deng! Deng! Akhirnya selepas beberapa bulan,saya diterima masuk Ting 6 kat that school.Kelas kemanusiaan.Best Friend saya,Syera and Finie pun dapat sekolah yg sama and kelas yg sama mcam saya for Form 6.Waktu tue saya sngat happy.Keesokan harinya,Finie call saya n bagitau sy yg dia ndak sabar mau jumpa saya di La Salle untuk hari pendaftaran.Saya pun excitedlah.Saya pun tak sabar mau jumpa Finie and Syera.Smpailah,beberapa hari sebelum hari pendaftaran for F6,saya terbaca status kat FB Finie yg  dia dengan Syera mau sekolah F6 kat sekolah yg lain.Bukan La Salle.Sy terkejut and then,saya terus SMS dia tnya pasal hal yg sebenarnya.Then,dia reply SMS saya.Dia minta maaf kat saya.Dia cakap mmg dia n Syera akan masuk F6 kat sekolah lain.Waktu tue walaupun saya kecewa sebab dorang langsung tak bagitau saya pasal hal tue, tapi saya masih boleh bersabar.Then,saya pujuk dorang supaya masuklah F6 kat La Salle.Then,Finie reply 'Tengoklah dulu.Nanti aku tnya Syera'.Then,I'm like,'Saya harap kamu ubahlah fikiran kamu'.

Sehari sebelum hari pendaftaran for F6,result UPU keluar kan.Then,saya check and I didn't get anything what I apply for.Kecewa saya.Tapi xperlah.F6 kan ada.Then,on the same day,Finie SMS me again and she said that 'Raihan,sorry.Aku sama Syera confirm masuk sekolah DotDot untuk F6'.Lepas ja saya dapat SMS drpd Finie tue,saya terus rasa mcam mau teriak ja.Saya terus menangis kat bilik.Saya tak balas pun SMS c Finie.I can't help my feelings.Lama suda saya tidak menangis seteruk itu.Sudalah saya kecewa dengan result UPU ditambah pula dengan apa yg best friends saya buat kat saya.Mungkin bagi orang lain,apa yg Finie and Syera buat kat saya tue taklah teruk sangat kan tapi bagi saya~Lalalala.Tak mau cakaplah.Saya mmg kecewa sngat dengan dorang sebab 1st,Syera yg berjanji dengan saya then dia sendiri yg broke that promise.2nd,Finie called me mengatakan yg dia tak sabar nak jumpa saya di hari pendaftaran and then what happen? 3rd,dorang langsung tak bagitau saya pasal dorang nak masuk F6 kat sekolah lain.At least,SMS lah saya sendiri kan.Tak jugak saya terkejut beruk macam tue bila baca status Finie kat FB.Is that what are Best Friends for?

Kita hanya merancang tapi Tuhan yg menentukan segalanya kan.It's okaylah.Saya reda.Cukuplah sekali ja saya terkena dengan Best Friends saya sendiri.Lagipun,skrg nie dorang bukan Best Friends saya lagi.Only Friend.Lalala.Okay.Actually semua tulisan sy yg beremosi nie hnya flashback.Hehehehe.Now,now,now,saya okay suda.Sngat-sngat okay.Saya pun suda maafkan dorang.Tapi patah tumbuh hilang berganti kan.Saya dapat bnyak kawan baru kat La Salle skrg nie.Syukurlah.Istilah 'Best Friends' saya tidak ingin wujudkan lagi dalam hidup saya.I don't want 'Banana Fruits 2 Times'.Hehehe.Just Kidding.Lebih baik saya hnya mempunyai Kawan Biasa Yang Baik daripada Best Friends yg hnya buat saya kecewa.Amboi~Actually kawan sy skrg nie adalah classmates saya waktu Form 4 and Form 5.Tapi kami tidak rapat waktu tue sbab masing-masing ada geng sendiri.Tapi bila dah masuk Form 6 nie,bila geng-geng suda berjauhan,kami selalu sama-samalah.Hehehe.Then,ada lagi beberapa orang kawan saya yg cute-cute and nice-nice belaka.Okay.Cukuplah saya bercerita tentang kawan.

Sekarang nie saya mau ckap pasal Form 6.Yeah! Orientation Week,I Love It! Honestly,waktu 1st day sy kat La Salle,mmg saya rasa sngat awkward.Wae? Sebab ada pelajar lelaki.Al-maklumlah selama 4 tahun lebih belajar kat sekolah perempuan.Only Girls.Tiba-tiba pula that day,pegi kat mana-mana jer ada namja.Malu gila.Hahahaha.Sudahlah pelajar-pelajar lelaki dia tersangatlah bising n suka mengusik.Sabo jerlah~Tapi selepas beberapa hari kami semua buat aktiviti orientasi yg sngat fun,saya mula lah suda dapat biasakan diri dengan keadaan sekeliling.Then,berkenalan dengan satu sama lain,it was really fun.Harus saya katakan aktiviti yg saya paling suka sepanjang Orientation Week adalah 'Tunang Kahwin Cerai Curang' game.Hahaha.Senior Upper 6 bagitau yg Orientation Week nie khususnya dibuat untuk pelajar Lower 6 bergembira sebelum kami semua start belajar.Sebab bila kami suda start belajar,kami akan~Herm~Tau-tau jalah.Stress! Hahaha.Stress tue mmg takkan dapat lari daripada diri setiap orang manusia bha kan.So,suda 2 minggu saya bergelar sebagai seorang Pelajar Tingkatan 6.Hari Rabu,baru-baru nie, baru kami semua start belajar.

Talk about class,kat La Salle,hnya ada 3 kelas.Kelas Sains,Kelas Kemanusiaan Ekonomi and Kelas Kemanusiaan Sejarah.Mula-mula saya pilih kelas Kemanusiaan Sejarah,tapi disebabkan,disebabkan,disebabkan bnyak sngat students yg nak masuk kat kelas tue,so saya terpaksalah dimasukkan kat kelas Kemanusiaan Ekonomi sebab saya ada basic.Apa boleh buat,suda nasib.Sobs.Actually,salah satu sebab saya tak pilih kelas Ekonomi waktu kena suruh pilih kelas hari tue,adalah kerana terdapat subjek AKAUN kat kelas Ekonomi tue.Muahahaha.Sudahlah result SPM saya for Akaun nyawa-nyawa ikan ja,of cuzlah saya tak nak pilih kelas yg ada subjek Killer tue kan.Lemme tell,kelas Kemanusiaan Sejarah ada subjek BM,Sejarah and Seni Visual.Then,kelas Kemanusiaan Ekonomi ada subjek Ekonomi,Akaun and Pengajian Perniagaan.Subjek Pengajian AM and MUET mmg wajib untuk semua kelas.Bagi saya dalam kedua kelas-kelas iaitu Sejarah and Ekonomi,saya ada kelemahan yg sngat besar kat sana.Untuk kelas Ekonmi,Akaun adalah kelemahan saya.Kelas Sejarah pula,subjek Seni Visual.YaYaYa.Saya tidak pndai melukis.Saya tidak pndai melukis.Kalo orang lain, kdg-kdg ckap yg dorang tidak pndai melukis tapi bila dorang melukis hasilnya not bad.Berlainan dengan saya.Saya mmg betul-betul tidak pndai melukis.Tangan saya mmg sangat keras kalo bab melukis.Hari tue sy ada try lukis Bunga Matahari,then saya suruhlah adik saya teka apa yg saya lukis tue.Resultnya,adik saya tidak dapat teka apa yg sy lukis tue.Hehehehe.Apa tue? That's what he said.Sobs.

Itulah kisahnya.Eh~Hey,ada lagi Stoory Moory kat sini.Actually,that day bila saya tau yg sy kena kasi masuk kat kelas Ekonomi bukan Sejarah,saya dengan 2 kawan dengan nasib yg sama jumpa cikgu yg berkenaan buat rayuan untuk tukar kelas.Wktu tue sy hnya fikir 'Saya tak mau Akaun.Saya tak mau Akaun'.Me fobia dengan Akaun.Tapi cikgu tue nasihatkan kami untuk buka hati dengan subjek Akaun.Dia suruh cuba dulu.Lagipun waktu tue,tempat kat kelas Sejarah mmg suda Full House.So,drpd situlah saya start buka hati saya untuk Akaun.Saya bersemangat betul suda mau 'berkawan' dengan Akaun waktu tue.Hehehe.Tapi,tapi,tapi,bila cousin saya yg bekas ex-student kat La Salle,bgtau sy yg Akaun sngat susah nak score,saya mula ragu-ragu.Then,kakak sy pun ckap yg mmg Akaun sngat susah.Walaupun dorang dua-dua tak ambik Akaun waktu F6.Mehee.Tapi lagi,saya mmg suda tau bha yg Akaun mmg sngat susah.Killer Subjek tue.Bila dengar suara-suara orang lain yg mendesak saya agar tukar kelas Sejarah,saya pun start suda Jeng! Jeng! Jeng! Berubah hati.Saya tetap dengan pendirian mau tukar kelas Sejarah.Actually lagi,ada sedikit peluang jugak untuk pelajar Ekonomi yg ingin berpindah kelas ke kelas Sejarah nie sebab maybe lepas cuti 2 minggu nie,byak pelajar Form 6 yg akan pindah ke tempat lain.Universiti or Kolej.Tunggu panggilan ja.

Tapi saya,sejak daripada mula lagi mmg ingin stay di Form 6 ja.I already love Form 6 bha.So,sy pun mmg tunggu peluang ja nie mau masuk kelas Sejarah lepas cuti nie.Sehinggalah~Sehinggalah~Sehinggalah~Selepas hari Isnin baru-baru nie.Yesterday.28th May.Saya ada kelas tambahan subjek Ekonomi semalam.Then,cikgu yg ajar Ekonomi tue,tnyalah siapa students Ekonomi yg nak pindah pegi kelas Sejarah? Then,saya angkat tnganlah.Lepas tue,dia kasi nasihat saya.Nasihat yg betul-betul membuatkan hati saya~Hati saya~Hati saya~Hati saya berubah lagi.Tidak perlulah sy bagitau apa yg cikgu saya nasihatkan.Tapi kesan nasihat dia tue mmg tinggalkan kesan yg sngat mendalam kat hati sy smpai hari nie.Ya Allah~Bantulah hambaMu ini membuat keputusan dengan betul.And smpai sekarang,saya masih buntu.Sngat buntu.Tak tau nak pilih kelas Sejarah atau Ekonomi.Hati saya sentiasa berubah-ubah.Haiyaa~Mmg setiap kelas ada kebaikan dan kelemahan buat diri saya.Tapi eomma saya nasihatkan saya,yg semua tue bergantung kat diri kita sendiri ja.

Cousin saya cadangkan saya supaya buat Solat Istikharah.Insyaallah.Okaylah.Banyak suda saya mengarut untuk hari nie kan.Suda lama saya tak mengarut sepanjang nie.Actually,rasa puas jugak sebab dapat muntahkan semua isi hati saya kat sini.Al-maklumlah,saya tak boleh mengadu kat sapa-sapa pasal problem saya nie.So,it's betterlah kalo saya mengadu kat Mrs Bloggie saya nie ja kan.Actually,saya mmg suda kembali berblogging setelah hampir 2 bulan saya tidak post apa-apa entry.I'm back! But just for this 2 weeks holidays.Yep.Lepas habis ja cuti 2 minggu nie I'm gonna leave this blog again.Not sure If I'm gonna Locked this blog again or not.Mianhae Dear Bloggie.The Reason is,bcuz of Time! I need to Study a lot from that moment.Yep.Btw,semua orang suda tau kan yg format STPM start for this year mmg suda berubah.Ikut semester suda.So,mmg ada kebaikan and kelemahan juga sistem yg baru nie bagi saya.Ah~Semua nie bergantung dengan diri sendiri ja.Kalo kita rajin buat latihan n rajin belajar,no problem lah.Tapi masalahnya,sy nie bukan orang yg rajin.That's whylah lepas cuti nie,saya betul-betul mau cut time internet saya.Buat bnyak latihan.Tiada masa untuk kamu main-main lagi.Itulah yg cikgu-cikgu F6 byak bagitau kami.I accept that.Raihan ah~Hwaiting! I'll work hard just like My 5 Precious Darlings.Chinchayo.That's whylah I'm gonna leave Bloggie again.Not sure for how long.Bukan Blog ja tau.Twitter,Tumblr and FB pun akan saya tinggalkan untuk F6.

Tapi ada satu 'Precious' yg saya berat hati untuk tinggalkan nanti.Sobs.Sobs.Aniya.Andwae! I'm not gonna leave them.I'm just gonna~Gonna what? Mollayo.Insyaallah,kalo saya ada masa terluang nanti,saya pasti akan 'stalk-stalk' saya punya Precious Darlings tue.Who? Takkan tak tau.Hehehe.So,selagi cuti 2 minggu nie belum habis,korang akan nmpak entry-entry sy yg mengarut kat Dashboard nanti.Jangan marah bha~Mehehehe.Actually,mungkin nanti saya akan buat entry pasal 1 movie Thailand.Punya main lama suda sy mau buat entry pasal that movie,tapi smpai skrg nie belum lagi saya terbuat.It's okaylah.Nanti sy buat yer.Okaylah.Until here.Herm~Pnjng jugak kan entry sy kali nie.Boring~Hehehehe.Yeorobun,Annyeong :)

Older Post | Newer Post