Sweet Love
Alhamdulillah :) Result SPM,Okay.
Wednesday, March 21, 2012 | 3:45 PM | 10 comments
 
Assalamualaikum and Hello.Akhirnya,terlepas lah suda rasa-rasa takut,gementar n macam-macam lagilah perasaan saya selepas menduduki SPM tahun lalu.Alhamdulillah.Keputusan SPM sy okay.I only got 2A's.And ada lagilah huruf-huruf selepas A menyusul.Hehehe.Walaupun keputusan sy sederhana n banyak lagi kawan yg dapat better result daripada saya,saya tetap bersyukur.Amin.I did my best.Hahaha.Ambik words Jjong jap.Saya rasa kan No.2 mmg my lucky number.Wae? Sebab waktu UPSR,PMR and this time SPM,semuanya saya dapat 2A.Mmg No. 2 tue sinonim dengan A saya kan.Selama nie,sy x pernah anggap yg 2 tue lucky No sy,tapi bila ambil result SPM hari nie,sy tau suda.Semua orang pun ada Nombor bertuah sendiri kan.For fun only bha.Jangan fikir yg lain-lain pulak okay.Talk about my result,the 2 subject that I get A for is BM and Pendidikan Islam.Jeng Jeng Jeng.Seperti yg sy suda duga,Maths n Akaun mmg sob sob sob gitue.Patutlah selama nie kan,sy mmg tidak pernah berhenti fikir pasal Maths and Akaun.Tapi,walau apa-apa pun,sy tetap terima semua tue dengan hati terbuka.Setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya.Tapi subjek yg sy paling frust adalah BI.Hello.How Are You? BI,wae you bad with me today? Selalunya kan,Cik BI nie selalu baik dengan saya n bagi saya A tapi hari nie tiba-tiba turunlah pulak Cik BI saya tue.It's okaylah Miss BI.I accept you too.Hahaha.Mengarutlah saya nie kan.

Btw,sy mau cerita sikit pasal pengalaman sy ambik result SPM hari nie.Sy sampai sekolah pukul 10.10 am gitue.Mmg sangat nervous waktu tue.Then,sy dengan kwan-kwan yg awal sampai tunggu kawan lain di bus stop.Kami semua berjanji mau masuk sekolah sama-sama.Tunggu punya tunggu,best friend sy dtg pukul 10.50 gituelah.Then,kami  semua pun masuklah dengan kawan-kawan yg lain.Bila pegi dewan,sy tengok tiada meja untuk Kelas 5E di dewan.Terkejut jugak.Sekali,classmate sy yg lain bagitau,yg students 5E kena ambik result SPM di bilik Penolong Kanan.Hahahaha.Special room gitue.Guru Kelas sy yg tahun lalu suda pindah Kelantan,so that's whylah kami kena pegi bilik PK.PK yg bagi result kami.Deng Deng Deng.Tibalah masa untuk masuk bilik PK yg sejuk lagi ber-aircond tue.Mmg special kan kelas kami.Kelas lain semua ambil result di bawah,kelas 5E ja yg di atas.Dup dap dup dap dup dap.Sy dgan 3 orang kawan pun masuk bilik PK.Sempat lagi kami menyapa Pengetua.Then,knock knock.'Good Morning,Teacher'.PK pun suruhlah kami masuk.Mula-mula dia bagi result kawan sy then,next student n student.Bila turn saya, PK cakap "Eh,Nur Raihan,kamu ada masalah ini.Result kamu tidak ada sama saya sebab kamu belum kasi pulang buku teks lagi.Pegi urus di bwah dengan cikgu yg bertugas dulu".Terkejutlah saya.Actually,sy yg malas nie suda kasi buku teks sy tue sama cousin sy yg Form 4 di sekolah yg sama beberapa bulan yg lalu.Sy suruh dia tolong pass dengan cikgu.Tup tap,lainlah pulak yg jadi kan.So,sy pun bawalah kawan sy turun naik pegi jumpa cousin saya n cikgu.Ibu sy pulak balik-balik call tnya result saya sebab mmg lambat suda bha waktu tue.Almost 12 pm.Sy bagitau juga ibu saya yg ada kemungkinan yg sy hnya akan dapat result SPM saya besok :( Then,sambung mission lagi.Mmg saya sangat-sangat malu waktu tue.Ketuk-ketuk kelas yg tengah belajar.'Feymes' lah sy skejap pasal hal tue.Aigoo~mmg sangat memalukan.Tapi akan sy kenang forever that moment.Mmg bersejarah betullah.Then,lepas hampir satu jam urus dengan cikgu yg berkenaan,sy dapatlah result SPM saya.That moment,bila saya pegang result SPM saya,saya tengok semua huruf yg ada and then saya tarik nafas lega.No tears at all.Sy pun ndak sangka yg sy akan se-relax itu bila sy nmpak result saya.Then,sy telefon ibu saya and tell her about my result.Huhuhuhu.

Apa yg saya paling tidak dapat lupa hari nie adalah cikgu Math saya iaitu Miss Phyllis Leong.Cikgu kesayangan saya and until now I really love her.Why? Sebab dialah cikgu yg banyak bantu saya tadi bila saya menghadapi masalah dengan buku teks n result SPM saya.Sebelum SPM jugak,dialah cikgu yg paling rapat dengan saya.Dia selalu 'marah' saya pasal Maths n selalu pegi tempat sy waktu Maths.And today,walaupun result Maths sy bukanlah result yg boleh dibanggakan tapi dia tetap bagi saya semangat.Terharunya saya waktu tue.Rasa macam mau menangis pun ada.Thank you teacher.She's a really good teacher.I will never forget her for rest all my life.Sy sangat hargai apa yg dia buat untuk saya.Then,cikgu BM sy yg kecil molek iaitu cikgu Sarimah pulak bagi no HP dia kat sy n kawan saya bila dia nampak yg BM kami A.Hahaha.Dia cakap "Wah~bagusnya dpat BM A.Takper,nanti korang bincang dengan kawan-kawan yg lain bila korang nak cikgu belanja.Ckap jer nak KFC ke,Pizza ke,semua cikgu belanja".Cikgu Sarimah ckap gitu kat sy n kawan sy,Syera yg jumpa dia kat dewan.Sejak Form 4 lagi,cikgu Sarimah mmg dah janji dengan students yg dia ajar yg dia akan belanja makan siapa-siapa ja pelajar yg dpat SPM A untuk BM.Tak kiralah A atau A+,asalkan ada A, semua yg dapat A tue akan dia belanja.Hehehe.Amin.Sy nak Pizza,cikgu.Semoga cikgu dimurahkan rezeki.Hari nie,dengan PK pun saya berkawan.Love youlah,PK.PK sy nie kan banyak students takut dengan dia tapi bila kita bercakap dengan dia betul-betul,she's not that scary actually.I know about this when I was in Form 4.That moment bila saya masuk bilik dia and alone talk with her.She's Rock.Hahaha.Thanx to my parents,my family also my friends yg telah banyak mendoakan sy selama nie.And,terima kasih jugak kepada semua guru-guru yg telah banyak mengajar sy n kawan-kawan saya selama nie.I really appreciate it.To Sir With Love.Dengan rasminya,tadi saya telah menjejakkan kaki kali terakhir di SM Stella Maris.Sedih ouh.Sobs.Sobs.Sobs.I miss my teachers.Honestly,I really miss my school.That students feelings.

Older Post | Newer Post