Sweet Love
Things You Don't Know
Wednesday, January 25, 2012 | 9:07 PM | 0 comments
Hello and Hye.Everyone,Ni Hao Ma?? Fine,rite.Okeyz,semalam sy ada buat entry pasal Chinese movie yg saya suka n for today saya buat entry pasal Chinese Songs yg saya suka pulak ok.Boleh dikatakan yg hampir semua lagu Chinese yg sy suka adalah daripada drama Taiwan.Ada dalam 20+ lah lagu yg sy suka tue.Tapi hari nie saya x kan masukkan Ost2 Taiwan drama tue di sini.Sy hnya akan post lagu drpd movie atau lagu biasa ja di sini ok.So,let's start with d song above.Tajuk dia adalah Things You Don't Know/Things You Never Knew by Leehom Wang.Lagu nie adalah Ost drpd movie fav saya iaitu Love In Disguise.Saya ada buat entry pasal movie nie semalam.Okeyz,this is my fav song ever!!!!! I really love it.Saya tau lagu nie of cuzlah drpd movie nie kan.Mula-mula bila sy 1st dengar lagu nie,sy rasa biasa-biasa ja.Tapi bila sy tengok ulangan movie nie again n again tiba-tiba sy rasa lagu nie best pulak.Bila dengar lagu nie betul-betul di Youtube,mmg sangat-sangat best.Actually lepas sy suka ja lagu nie,terus sy jadikan lagu nie sebagai background song di blog saya.I really love this song.Silalah dengar lagu nie and hayati lirik dia okeyz :) Part chorus lagu nie paling best.~Ni bu zhi dao wo wei shen me li kai ni~
Next song, tajuk dia My Most Loved/My Best Love by Alex Fong and Stephy Tang.Lagu nie adalah Ost from movie L for Love L for Lies yg juga sy ada buat entry pasal movie nie semalam.Terus terang bila sy mula-mula dengar lagu nie sy rasa mmg x best.Bila dengar lagu nie dekat movie tue,saya kasi ketawa lagi sebab lagu duet.Hehehehehe.Tapi,bila sy dengar kali kedua nie lagu tiba-tiba sy berubah.I started to love this song.Saya dengar n dengar then terus lah saya suka.Selain lagu nie,saya juga ada suka lagu satu lagi lagu by AF and ST.Saya tau lagu nie drpd byak-byak gmbar kat tepi Youtube tue.Maybe a suggestion video.Sy pun ndak tau apa mau kena panggil tue.Bila sy nmpak gmbar AF and ST,teruslah sy click.Lagu nie pun sy suka bila dengar kali kedua.This is a random song..Click here.Enjoy.
Okeyz,lagu nie pun random.Tajuk dia She Says by JJ Lin.Saya dengar lagu nie drpd satu radio cina tapi saya suda lupa tue radio apa.Waktu tue sy tengah tukar-tukar  fm radio mau cari lagu best.*betulkah ayat sy tue?*.Then,tiba-tiba sy ada dengar satu lagu cina yg best tp maklumlah sy nie bukan pandai n faham bahasa cina so waktu tue sy ndak tau lah apa tajuk tue lagu.Tapi saya x putus asa,n sy selalu buka fm radio tue n tidak sia-sia usaha sy sbab sy dapat dengar lagi lagu tue.Yeah!!!!! Means that lagu tue mmg feymes lah kan sebab selalu diputarkan di radio.So,keesokan harinya,sy telah tnya kawan cina sy tentang lagu tue.Sy sudah dpat tangkap melodi lagu tue sikit n sy nyanyi lah setakat apa yg sy ingat.Bila sy nyanyi part chorus lagu tue,terus kawan sy yg bernama Liew Ker Jin tue excited.Saya pun waktu tue excited.Maknanya dia taulah kan lagu tue.Dia bagilah sy tajuk tue lagu n I thanks to her.Dia bilang lagu nie mmg best.Sy apalagi,pulang ja dari sekolah terus sy search that song and I found it.I'm so happy!!!!!! Itulah ceritanya tentang lagu nie n saya.Hehehehe.Btw,kalo kita dengar lagu nie mmg best.Mendayu-dayu kat telinga gitue.Sy suka tengok mata penyanyi nie.Sepet n cute.Mestilah dia sepet kan sebab dia kan orang cina.Btw,sy suka tengok lelaki yg bermata sepet.*cough*cough*cough*
Okeyz,this is the last song.Tong Hua/Fairytale by Guang Liang.Saya rasa mmg banyak orang yg bukan Chinese pun tau lagu nie kan.Lagu nie mmg sangat feymes and terlalu best.Aliff Aziz pun ada buat remake lagu nie dalam Bahasa Melayu yg bertajuk Cinta Arjuna.Cantik kan tajuk dia.Yg saya paling suka,penyanyi lagu nie adalah orang Malaysia.Yeah!!!!!! I'm proud to be Malaysian!!!*clap*clap*clap*.Sy lupa suda drpd mana sy tau lagu nie tapi sampai sekarang sy masih ingat lagu nie.Lagu yg best mmg xkan dilupakan  kan.So,dengarkanlah lagu nie,okeyz.So nice <3.Okeyz 4 lagu dah beres.Semua lagu yg sy post hari nie semua lagu ballad n sad-sad gitue kan.Sy mmg suka dengan lagu yg jenis begini.Kalo dengar pun rasa tenang ja kan.So,enjoy with all this 4 song okeyz.Bye-Bye.

Older Post | Newer Post