Sweet Love
L for Love L for Lies
Tuesday, January 24, 2012 | 1:59 PM | 0 comments
Hello.Seperti yg sy janjikan semalam sempena CNY,saya akan buat entry pasal saya punya fav Chinese movie and song.So,sekarang nie sy akan buat movie punya dululah.Let's start.Chulbal!!!!!! Okeyz,cuba tengok gmbar di atas tue.Itulah salah satu Chinese movie yg sy suka.Tjuk dia L for Love for Lies.Actually ini movie Hong Kong tapi ada cakap cina so sy kira jalah k.Saya tengok movie nie di tv Channel 322  sebelum SPM.So,mmg kira lama lah suda kan sy tengok movie nie.Pelakon utama dia iaitu Alex Fong dan Stephy Wang selalu berlakon bersama-sama.Tapi semua movie yg dorang berlakon tue doesn't have a happy ending termasuk movie di atas nie.Bagi sy movie nie best tapi ending dia sedikit tragik yg membuatkan saya sedih.Sy x mau cakap byak so boleh tengok full sinopsis dia di sini.Selain itu,AF and SW ada byak lagu duet.Ada dua lagu dorang yg saya suka.Satu Ost for this movie n satu lagi adalah.Nanti sy buat entry for songs okeyz :)
Next,Love In Disguise.Movie nie pun saya tengok di Channel 322 jugak.Thanx to that channel.Movie nie mmg sngat best,funny and romantic.Ost this movie juga sangat Daebak!!!!!! This is a must watch Chinese movie.Ndak kan rugi lah kalo kita tengok nie movie.Leehom is so handsome.Saya tengok kan muka Leehom nie ada iras-iras macam muka Siwon sikit.Kali nie saya bagi trailer pulak.Click here.
Okeyz,next movie nie tajuk dia Happily Ever After.Tajuk dia sudah mcamtue n of cuz lah ending dia memang happily ever after jugak.Again thanx to Channel 322.This is a sad movie.Watak utama lelaki x tau yg dia tue sebenarnya dah mati n girlfriend dia tue pulak x percaya yg boyfriend dia sudah mati.Semua orang ckap yg selama nie perempuan tue hanya bercakap dengan diri sendiri.Hanya perempuan tue ja yg boleh nmpak lelaki tue.Orang lain x boleh nampak.Saya suka permulaan cerita nie bila watak utama lelaki dan perempuan masih bersekolah n dorang bersaing untuk satu pertandingan.Daripada situlah dorang mula bercinta.Ending dia mmg memuaskan hati penontonlah.Saya suka walaupun lelaki tue sudah mati tapi akhirnya bapa perempuan tue terima juga keadaan anak dia yg boleh nmpak mendiang boyfriend dia.That's why it's called Happily Ever After.Watch the trailer here.
This is last movie.Tajuk movie nie Love 50%.Saya beli CD for this movie.Bila saya nmpak di kedai CD tue ada muka Kingone Wang,pelakon Taiwan kegemaran saya, terus sy ambik n beli tue CD.Lagipun nmpak poster dia mmg mcam best.Bagi peminat Taiwan Drama mesti kenal kan dengan Kingone Wang nie.Kbnyakan drama yg dia berlakon semua best-best.Actually nie movie Singapore.Pelakon utama perempuan nie orang Singapore n lokasi shooting pun of cuzlah dekat SG juga kan.Movie nie x sia-sia saya beli walaupun RM 5 ja.Funny and Romantic.Saya tengok movie nie tahun lalu tapi skrg nie sy lupa mana suda sy letak ni CD.Mcam sy mau tengok balik nie movie.Dalam movie nie perempuan tue suka makan apple tapi lelaki tue pula alah dengan apple.Cute.Kali nie saya bagi short sinopsis dgan trailer sekali.Click here.Okeyzlah.This is d only movie yg sy boleh list.Semua love story yg cute and romantic kan.Actually mmg byak lagi Chinese movie yg sy suka tapi 4 movie nie adalah Top 4 yg sy paling suka tengok.Btw,tajuk sy hari nie macam x betul ja kan.Hehehehe.Until here,Pai-Pai.

Older Post | Newer Post