Sweet Love
Happy Chinese New Year 2012 :)
Monday, January 23, 2012 | 8:11 PM | 0 comments
Hello.Xin Nian Kuai Le to all Malaysian Chinese.Everyone,Ni Hao Ma?? Wo Ai Ni.Hehehehe.Wo Xi Huan Ni.Amboi~Amboi speaking Chinese nampak.Well,biasalah.Hari nie kan Chinese New Year.Gong Xi Fa Cai.Tahun Baru Cina hari nie,saya x buat apa-apa yg special.Saya jalani hidup sama seperti hari-hari biasa.Cuma family sy sedikit sibuk hari nie sebab nenek saya sakit.So,dorang terpaksalah bawa nenek saya pergi hospital n Alhamdulillah sekarang nie nenek saya sudah pulang rumah n keadaan dia oklah daripada sebelumnya.Amin.Errmm..jiran sebelah rumah saya Chinese n orang yg tinggal depan rumah saya pun Chinese.Dua-dua Chinese tapi saya tengok rumah dorang tue macam senyap jer.Mesti dorang balik kampung atau celebrate kat tempat lain dengan family yg jauh kan.Cakap pasal CNY nie,saya masih ingat peristiwa yg best yg berlaku pada saya dan kawan saya tahun lalu.Still a student.Macam nie ceritanya.Habis ja cuti CNY selama seminggu last year,semua students pun back to school lah kan.Then,ada classmates sy yg Chinesse bawa byak lah limau pegi sekolah.Dia bagi lah sy n semua classmate tue limau.So,saya dengan partner sy nie sudah ndak sabar bha mau makan limau tue n last-last kami makan limau tue waktu cikgu tengah mengajar di depan.Curi-curi makanlah.Hehehehe.Itulah kebaikan orang yg duduk di belakang sekali.Saya sama kawan sy tue duduk di belakang sekali so cikgu x berapa perasanlah.Sambil tunduk-tunduk kami makan.Sedap n manis limau tue.Aww~I miss that moment.Setakat nie,itu ja CNY moment yg saya ingat.Sempena CNY,nanti saya akan buat entry pasal Chinese movie n song yg saya suka.Maybe today maybe tomorrow.Ikut kerajinan saya lah okeyz.

Older Post | Newer Post