Sweet Love
Day 30- Why You Love SHINee
Monday, January 09, 2012 | 4:09 PM | 0 comments
Assalamualaikum.Hello~Hello.Wah~Kenapa saya rasa sedih n macam mau menangis nie?Ada banyak sebab actually.First,Onew sekarang nie tengah sakit dekat Korea,SHINee member yg lain pula di Jepun sekarang nie.Onew is having a high fever and ada juga rumor yg Onew sekarang nie di hospital sebab demam dia teruk.Kalo betullah Onew di hospital sekarang nie,risaunya saya.Kesian dia.Saya harap Onew akan cepat sembuh and dia bolehlah buat perfomance dengan SHINee.Get well soon Onew.Hwaiting!!!! Second,ada banyak rumor yg mengarut tentang date SHINee's comeback.Ada yg cakap [Confirmed] 17 January and ada juga yg cakap 17 February.Aissyyhh~saya ndak taulah mana satu yg betul.Sekali dua-dua date ndak betul.Ndak kah bikin panas tue.Last,tajuk saya.Today is my last challenge for 30 Days SHINee Challenge.Walaupun sepanjang waktu saya mau buat challenge nie saya ada rasa macam malas-malas sikit,tapi bila suda sampai last challenge,saya rasa sedih pulak.Macam berat hati saya mau habiskan challenge nie.Pasal tuelah saya telah skip 2 hari.Saya nie asyik langgar peraturan challenge ja kan.Errmm..lagipun tajuk saya sudah byak lari nie for this entry.Sebelum saya byak mengarut lagi,baik saya teruskan today's challenge kan.

Okeyz,let's do it.Chulbal!!!!! Ah~saya akan rindukan perkataan 'chulbal' tue nanti.Asal mau start challenge msti sebut perkataan 'chulbal' tue kan.Okeyz,stop.Chulbal!!!!!!! Kenapa saya suka/sayang/minat SHINee?
Hermm..ada byak definisi dia kan.Terlalu banyak sebab dia.I Love SHINee Juz The Way They Are.Saya sayang SHINee sebab dorang adalah satu-satunya group K-Pop yg membuat saya jadi gila.Bukan gila betul-betullah tapi gila yg mcam gila-gilalah.Bila tengok SHINee ja saya boleh ketawa n menangis dengan dorang.Bila saya tengok SHINee happy,saya pun happy and bila saya tengok SHINee sedih n menangis,saya juga x dapat elakkan diri saya daripada menangis.Saya macam rasa yang diri saya nie sudah sebati dengan SHINee.Mungkin bila saya cakap semua nie mmg kedengaran agak over tapi itulah kebenarannya.Saya rasa bukan saya ja yg alami semua nie sbab sy pasti fans group yg lain pun akan rasa macam nie jugak.Saya mengaku yg semua member SHINee mmg hensem-hensem and cute-cute tapi sebab pertama sy suka dorang bukan pasal itu.Saya suka sifat and sikap SHINee yang tersendiri.Setiap member SHINee ada keistimewaan and bakat dorang sendiri.They are so talented in many ways.Saya tau yg SHINee bukan group yg terhebat tapi bagi saya doranglah yg paling hebat.Tiada satu group pun yg sehebat dorang di mata dan hati saya.Walaupun SHINee pernah lakukan sedikit kesilapan tapi saya anggap kesilapan yg dorang lakukan tue sebagai pengajaran dan kesilapan dorang itulah yg membuat saya bertambah sayang  dengan SHINee.Ketabahan dan kesusahan yg SHINee alami sebelum nie.SHINee juga telah banyak ajar saya perkara yg baru di dunia nie yg saya sendiri pun tak boleh jelaskan macamana.Bagi saya SHINee hanya boleh dipanggil SHINee hanya bila dorang berlima.Lee Jinki,Kim Jonghyun,Kim Kibum,Choi Minho,Lee Taemin.
That's my 5 lovely boys.They are  not perfect without one of them.Sebagai Shawol,saya pernah berharap agar SHINee tidak akan berpisah sampai selamanya.Tapi saya tau itu mustahil.Satu hari nanti SHINee member  pasti akan mempunyai hidup dorang sendiri without SHINee's name.I know the day will come one day.Tapi saya sngat berharap agar hari tue hanya akan tiba 10 tahun dari sekarang.Bolehkah SHINee survive sampai 10 tahun dengan kehadiran banyak rookie group sekarang nie.Sebagai fan,saya cuma mampu berharap.Insyaallah.Uh~I'm too emosional.Dalam SHINee 30 Days Challenge nie,sudah terlalu banyak saya cakap pasal SHINee.Terlalu banyak sehingga kadang-kadang saya rasa saya asyik ulang perkataan yg sama.Memang pun.Pusing-pusing ja saya nie.And today is the last day.Ada satu ja lagi yg saya perlu cakap.Bila orang tnya saya kenapa saya suka SHINee,hanya ada 8 perkataan ja yg saya perlu cakap."I Love SHINee Just The Way They Are".Mungkin 8 perkataan itu terlalu pendek and tidak cukup tapi bagi saya 8 perkataan tue sudah cukup untuk describe my feelings toward SHINee.Itulah keseluruhan sikap n sifat SHINee.That's all.Boleh saya katakan yg SHINee memang buat hidup saya 'shine and shining' juz like them.
Aww~ I Really Love Love Love Love Love SHINee.Once A Shawol,Always A Shawol.Once A Locket,Always A Locket.Nothing can beat this words.Onew,Jonghyun,Key,Minho and Taemin.SHINee.
Before I finish this challenge,let me do a fanchants first.Ready,start,chulbal!!!!!
~Lee Jinki Kim Jonghyun Kim Kibum Choi Minho Lee Taemin SHINee Saranghae~
My precious 5 shining Boyz.Only them.
Dengan berakhirnya fanchants yg saya buat tadi,maka berakhirlah suda SHINee 30 Days Challenge saya yg saya telah buat since 11 October 2011.Wah~hampir 3 bulan juga saya buat kan walaupun 30 Days ja.
Ini adalah kerana saya telah tangguhkan challenge nie selama lebih daripada sebulan untuk concentrate for SPM.Finally,it's finish and done now.It's hard to say goodbye actually.Herrmm~My beloved challenge,Goodbye.I'm gonna miss all d challenge that I've done.Miss Miss Miss Miss Miss.I Love all my challenge and also my beloved SHINee.Sebelum tue,saya mau minta maaf kalo sepanjang saya buat SHINee 30 Days challenge nie, saya ada tertulis sesuatu yg menyakitkan hati chingu-chingu tanpa saya sedari.Last words,Bye-Bye.Yeah!!!!!! The challenge is over.Clap for myself.*clap*clap*clap*.SHINee ah~Saranghae.Nomu Saranghae and please do a comeback faster.Shawols are waiting and waiting.Please stop all d fake rumor that makes me hurt by do a comeback as soon as possible.But do a comeback only if all SHINee members are healthy and fine.I don't want SHINee members to fall sick.Pity Onew.I hope he will be fine.Pray for him.Very last words,Mianhada Saranghanda SHINee ah~Bye-Bye.(^_^)

Older Post | Newer Post