Sweet Love
Last Day @ School before SPM :(
Friday, November 11, 2011 | 2:57 PM | 6 comments
Aww~Look at them.They look so sweet n cute.Say it.Sweet.I miss The Boys.SHINee,SHINee,SHINee.
Okeyz,hari nie saya mau talk-talk pasal apa yg berlaku kat sekolah saya tadi.Sob~Sob~Sob.Hari nie merupakan hari terakhir saya dan kawan-kawan Form 5 kat sekolah.Actually lebih kepada last day untuk enjoy di sekolah with friends.Bcuz lepas nie kalo dtg sekolah pun mmg akan berada dalam kedaan nervous lah.SPM!!!!!! Next week.Ya.Next week.Okeyz,awal pagi sy dtg mcam biasa.Then,kawan sy bgtau yg hari nie ada gotong-royong utk bersihkan semua kelas n susun meja untuk SPM Candidates.Lepas habis gotong-royong,sy bercerita-cerita lah sama kawan n then makan.Hahahahaha.No study at all @ school today.Lepas makan semua students from Form 1-5 pegi dewan sebab ada perhimpunan rasmi for d very last time on 2011.Di sinilah,yg kemuncak suda.Sob~Sob~Sob.Ada beberapa cikgu berucap n lastly Pengetua.Lepas Pengetua habis bercakap,Lagu Sekolah pun dimainkan.Semua nyanyi.Honestly,sepanjang sy sekolah di SMSM selama 4 tahun,hari inilah merupakan hari pertama sy menyanyikan Lagu Sekolah dengan sangat bersemangat,keluarkan semua suara saya n buka mulut besar-besar bila nyanyi.Selama nie kalo sy menyanyi,mmg sy kasi keluar suara lah tapi sy x buka mulut besar-besar.Kadang2 sy pura-pura ja buka mulut tapi suara x keluar.Maybe bcuz hari nie merupakan last day sy nyanyi lagu sekolah kan.Alahai~sedihnya hati ini :( Lepas nyanyi tue Pengetua pun tiba-tiba ambik mikrofon pegi depan untuk bercakap.Kami semua pun terkejut jugak.Rupa-rupanya Pengetua puji Stellarian.She says "Hari ini sy sngat bangga  sebab buat pertama kali sy dengar pelajar sekolah ini menyanyikan lagu sekolah dengan penuh semangat.I didn't know that u all have a good voice".Lepas ja Pengetua cakap bgitu,semua students bersorak,teriak n tepuk tangan.Yg lain tue pun mmg sngat bersemangat mgkin sebab last day drg jugak kan.Tapi students Form 5 lain.They will never come back to this school again, except when they take SPM results.Saya berasa sngat bangga bila nyanyi Lagu Sekolah tadi.Saya ndak pernah rasa mcam nie kalo sy nyayi lagu sekolah last-last-last-last-last week.
Then,start suda babak air mata.Sebaik sahaja kami semua selesai menyayikan lagu Sekolahku Cantik semua pelajar Form 5 suda mula menitiskan air mata n berpeluk-pelukan bersama kawan-kawan n teachers.Saya yg tgok nie pun mula sudah rasa sebak.Saya ndak kan dapat lupakan kenangan nie sampai bila-bila.Saya bawa kawan sy salam cikgu-cikgu yg telah byak mengajar kami.Wktu nie sy belum lagi menangis tapi rasa sedih tue mmg suda ada.Bila sy salam cikgu Ekonomi Asas yg juga merupakan sepupu kepada Ibu saya,dia terus peluk saya.Secara automatic tiba-tiba sy berasa sngat sebak n kesedihan sy mmg suda tidak dapat ditahan lagi.Terus sy menangis.Ahhhh~Wktu taip skrg nie pun sy rasa sebak bila ingat peristiwa tadi.What a feelings.Bila time salam ustazah,lagi sebak.Ustazah pun menangis yg buat sy tambah menangis.Bila sy salam ustazah dia terus peluk sy berkali-kali n dia cakap 'buat yang terbaik'.Bila sy menangis sy cover muka sy dgan tangan.Half-face jalah.Then bila salam Pengetua,dia peluk saya juga.Hari nielah kita boleh rasa yg mungkin selama nie kita ingat seseorang cikgu nie mcam x suka kita tapi bila kita peluk cikgu yg kita maksudkan itu,segala rasa yg kita fikir dia selama nie akan lenyap serta-merta.Perasaan nie aman ja bila cikgu peluk kita.Then ada sesetengah cikgu yg sy hnya salam xder peluk.Cikgu lelakilah n ada jugak cikgu perempuan.Kebanyakan cikgu yg sy salam n peluk semua cakap 'Good Luck'.Insyaalllah.Saya akan.Saya sedikit kecewa sebab sy x dapat salam cikgu Mathematics yg telah byak membantu saya.Saya cari dia satu sekolah,pusing-pusing tp x jumpa.Without her,I will never survive with Maths.Saya percaya yg setiap orang akan rasa dan mungkin suda rasa apa yg sy lalui hari nie.Hari terakhir di sekolah sebelum SPM bermula.Perasaan tue sy x dapat gmbarkan.Happy n sedih.Sngat sedih.Di sekolah nie lah sy telah byak belajar benda yang baru.Saya pernah malu,happy,sedih,kena marah n mcam-macam  lagilah perasaan yg timbul bila sy bersekolah di SM Stella Maris.Last 30 minutes at school today is the best.Bila sy dan kawan mau pegi bilik peperiksaan untuk check meja n kerusi,sy nmpak mata students Form 5 semua merah-merah.
Ada orang bila mau pegi sekolah dia rasa sangat malas.Tapi bila suda habis sekolah dia akan sangat rindu sekolah. I Love My School.Really Proud To Be A Part Of Stellarian.94 Liners Hwaiting!!!!! The Moments When We @ School Is D Best And I'll Never Forget It.Thank You SMSM.Saranghae <3 Love Ya!!!!! Cherish Our Moment @ School :)

Once In A Lifetime,Means There's No Second Chance.Grab It While We Can.Make It Last Forever :)


Older Post | Newer Post